Ki jelentkezhet siklóernyős tandemrepülésre?
Minimum 30 kg, maximum 120kg–os testsúly között szinte bárki. 18 éves kor alatt szülői jelenlét és írásos beleegyezés szükséges.
Hogyan működik a kupon beváltása és az időpont foglalás?
E-mailes jelentkezés után küldünk meghívót a levelezési listánkra. Erre a listára mindig kiírjuk, amikor tervezünk repüléseket, amit minden tag megkap, így amikor alkalmas az időpont, lehet jelentkezni. Kupon esetén a kupon kódját szükséges elküldeni.
Mennyire biztonságos a tandemrepülés?
Nagyon.
A médiában néha hallani balesetekről, de ezek általában felelőtlenségből, saját határok feszegetéséből erednek. Alapvetően elmondható, hogy ez a legbiztonságosabb repülősport. Mivel képzett, tapasztalt, profi pilótákkal történik a repülés, profi felszereléssel, ezért itt a legnagyobb biztonságban leszel!
Ezen az eszközön egyszerűen nincs minek elromlania. Motoros repülés eseténben megállt motorral is teljes biztonságosan le tudunk vitorlázni, mintha a gyalogos változattal repülnénk. Egy komoly veszély van a repülés során: az ütközés (tereptárgyakkal, vagy másik légijárművel). Ezt a repülési ágat (is) szigorú jogszabályok szabályozzák. A kétszemélyes repülés a legkomolyabb jogosítást megkövetelő tevékenység a siklóernyős sportban.
Milyen tapasztalattal rendelkeznek a pilóták?
Az utasrepülésen résztvevő tandempilótáink mind több, mint 15 éves nagy repülési gyakorlattal rendelkező személyek, akiknek jogosultságuk van a tandemrepülésre és folyamatosan repülési gyakorlatban vannak. Tandemrepülést csak erre kiképzett, jogosítással rendelkező pilóta végezhet, aki hatósági vizsgával rendelkezik.
Mi a különbség a gyalogos és a segédmotoros siklóernyőzés között?
Mivel minden hajtómű nélküli légijármű csak vitorlázórepülésre képes, tehát mindig folyamatosan süllyed lefelé, a gyalogos siklóernyős a levegő emelő áramlataival (termikekkel) tud emelkedni, ha hosszabb időt szeretne a magasban tölteni. Gyakorlatilag ugyanazon az elven repülünk, mint a madarak. A segédmotoros siklóernyő hajtóművel rendelkezik, tehát képes előre meghatározott ideig repülni, a megtervezett magasságban és útvonalon. Ez függetleníti a pilótát az időjárás szeszélyétől (cserébe hangos a motor). A gyalogos repülésnél a fel-és leszállás során néhány lépést kell futni, a trike változatnál csak ülni kell egy guruló szerkezetben.
Tériszonyom van! Fel merjek menni?
Az emberek többsége (sok pilóta is!) tériszonyos, amennyiben egy kilátóból, meredek hegyoldalról, háztetőről vagy valami egyéb, hasonló fix dologról néz le.
Repülés közben ez megszűnik és nincs az a félelem, ami esetleg egy kilátóból lenézve van. Olyan érzés, mintha egy nagy térképet néznél. A tériszonyos utasok utólag persze ezt mindig megerősítik.
Hol fogunk repülni?
Gyalogos repülés esetében a helyszínek Gödöllő, Tura, Etyek melletti csörlőpályák, időjárás függvényében, motoros repülésnél fixen a Gödöllői Repülőtér. A környéken izgalmas látnivalók várják a vendégeinket, a Gödöllői Dombság, az Isaszegi tavak, Gödöllő város, a Királyi Kastély, vasutak, autópályák, a távolban Budapest, Mátra, Pilis, Dunakanyar, stb. Egyedi igény esetén más helyszínek is szóba jöhetnek.
Mennyi ideig tart a repülés?
Technikailag, a légijármű akár 4 órát is levegőben tud tölteni folyamatosan, azonban a fokozatosság elvét itt is érdemes követni. Az ismerkedő repülésre 10-30 perces repülést javaslunk. Ennyi időt mindenkinek a szervezete kényelmesen tolerál. Több csomagunk is van 10-60 perc között, amelyek az áraknál vannak részletezve.
Milyen magasan fogunk repülni?
A repülések jellemzően 400-800 méteres magasságokban történnek, amit néhány dolog befolyásolhat:
1. A biztonság szempontjából a legideálisabb a 300 és 800 méter közötti repülési magasság.
2. Jogszabályok határozzák meg (a légtérszerkezet), hogy adott helyen milyen magasságig emelkedhet egy repülőeszköz.
3. Az aktuális meteorológiai viszonyok (szélirány és erősség, függőleges légáramlások, termikek) határozzák meg a kényelmes és biztonságos repülési magasságot.
4. Nem utolsó sorban, az élményfaktor (pl. a hőmérséklet és a látótávolság) is befolyásolja a repülési magasságot.
Milyen időjárásban tudunk repülni?
Napkeltétől napnyugtáig szabad repülnünk. Ne legyen erős szél és ne essen az eső (ne legyen vizes a talaj és a fű), valamint, ne legyen akkora köd, hogy nem látunk az orrunkig se. Az sem árt, ha nincs túl hideg.
Ha erősen napsütéses időben történik a repülés, akkor napsütés melegítő hatása miatt beinduló függőleges légáramlatok (termikek) kissé dobálósabbá, lötyögősebbé teszik a repülést (mintha hullámzó vízen csónakáznánk). A siklóernyős szezon alapvetően tavasztól késő őszig tart, azaz ebben az időszakban tudunk repülni.
Képrögzítés lehetséges?
A repülés során GoPro kamerát használunk, amelyet megfelelően rögzítünk. Saját eszköz használata nem megengedett, mert az esetleg lehulló tárgyak, eszközök balesetveszélyesek lehetnek.
Hogyan néz ki egy tandemrepülés?
Szóbeli felkészítés során végigbeszéljük a repülés menetét, mi fog történni és mik az utas teendői. A pilóta széllel szemben kiteríti a siklóernyőt, beöltözteti az utast. Megfelelő szélirány és szélerősség esetén a pilóta megkezdi a startot, felhúzza az ernyőt a fejük fölé, közben az utas követi a pilótával előre egyeztetett utasításokat. A felemelkedés előtt a pilóta ellenőrzi a kupolát és csak teljesen hibátlanul kinyílt kupolával kezdi meg a felszállást. Az utas és a pilóta repülés közben a levegőben is tudnak beszélgetni. A repülés utolsó szakaszában a pilóta felkészíti az utast a leszálláshoz.
Előfordulhat, hogy az időjárás miatt várakoznunk kell a starthelyen (túl erős/gyenge szél, nem optimális szélirány), ezért kérjük azzal is számolni, hogy a várakozási idő hosszabb is lehet (akár 1-2 óra), sőt szélsőséges esetben a repülést le kell mondani aznapra, hiszen első a biztonság.
Repülésre jelentkezéskor a leendő utasok e-mailben kapnak egy részletes tájékoztatót, melyben minden további fontos információt megtalálnak. A helyszínen az előre megküldött nyilatkozat aláírásával bizonyítják, hogy elolvasták és megértették a tájékoztatóban leírtakat.